Wednesday, November 24, 2010

semuanye tahyul semate-mate..!

dulu kan waktu kecik2, aku selalu kena tipu ngan cite2 bodo yang memang ta masok akal mahupon pemikiran..dan aku pon pelik kenapa senang2 aku boleh terima cerita yang aku dengar tuu..tak pikir dah logik ke tak ke, betol ke salah ke..ntah!memang aku akan amek bulat2..hahaha..giler naif!..bile engat2 balek ase cam bodo jepp aku dulu..hahaha..

**********************************************
cerita 1:

masa umor aku 7 atau 8 tahun macam tuu, kalau time hujan aku mesti cari pelangi..sebabnye aku nak naek atas pelangi dan pergi ke negara atas awan..haha..giler sengal! mase tuu ayah pin pon tak terpikir lagi kot nak buat kerajaan atas langit..kire aku lagi advanced lah! hahaha..ney sume gara2 cerita kartun yang aku tengok..mudah terpengaruh betol aku ney..bile da darjah 5 baru belajar yang pelangi ney terjadi dari pembiasan cahaya..barula tahu yang aku ney kena tipu sebenarnye..cesss! impian aku nak jadi puteri pelangi hancur musnah!! muahaha..

cerita 2:

kalo time blackout otomatik satu family akan berkumpul keliling lilin dan ayah aku laa yang akan jadi starter untuk bukak cerita hantu..pastu, mulalah mata aku melilau tengok sekeliling rumah..dari dulu sampai sekarang aku memang penakot! hua3..pastu bile da nak tido, aku akan pejam mate serapat2 yang boley..kadang tuu sampai berkerut2 muke sebab nak pakse tidur..kenapa nak pakse?..sebabnye, firasat aku, kalo lilin tuu da pendek, tapi kite still jage lagi, hantu akan datang..! dan aku boley percaya mitos ney 10o%! -_-"

cerita 3:

"ma, semut tuu datang dari nasi ea?.." aku pon tak tahu macam mane aku boley tanye soalan yang macam ney kat mak aku..dulu, aku makan nasi memang berterabur..pastu yang jatuh2 tuu aku malas nak kutip..aku biar jepp..sejam pastu bile aku tengok balek, sume nasi2 yang jatuh tuu da tade tapi, ade semut2..da la bilangan semut2 yang datang tuu lebey kurang ngan bilangan nasi yang tumpah..so, teros aku assume yang nasi tuu kalau kite biarkan lame2 nanti die akan menetas dan kuar laaa semut tuu..kirenye selama ney kite makan telor semut lah! yakkkksss!! "maaa orang nak tanye soalan ney..!!" teros aku lari2 panggil mak aku..

**********************************************
ney lah antara cerita2 tahyul yang aku percaya..kalo ikotkan memang banyak sebab aku memang suke pikir mende2 pelik ney..sampaikan aku terpikir kenapa kite bagi nama kerusi tuu kerusi..bukan meja ke, almari ke, katil ke..hahaha..dush2..tapi, sekarang tidak lagi! aku da pandai bezakan sesuatu bende..!betapa aku da matang sebenarnye! kan kan..! hahahaha...

4 comments:

Nur Yana said...

gila!! ha3x..

Lady SharpShouter said...

huahuahuahua.tp yg 1st tuh aku rasa penaruh doraemon kuat sgt tuh.haha

ciek niena said...

haha.. budak3 senang je kan nak percaya mende3 camtu.. HUHU

pingu_kecik said...

as: hahaha..sebenarnya u pun macam tuu kan?..tak nak ngaku ni! kan kan kan... hahaha..

lady ss: haha..yela kot kan..

ciek niena: biasalah budak2..suci bersih lagi masa tuu..semua benda kalau boleh nak tiru..^^