Wednesday, November 10, 2010

konspirasi dunia..!

lepas post entry before ney, terus aku blogwalking jap..sebabnye tadi, kawan aku suggest kan sorang lagi otaimer dalam dunia blogging ney iaitu saudara hamka..dan mungkin ramai yang da kenal dengan beliau..

dalam banyak2 entry yang beliau post tuu, aku memang betul2 tertarik dengan entry beliau ney yang mungkin akan membuka mata banyak pihak..tak laen tak bukan tentang video the arrivals..

bile aku bace, buat aku berfikir sejenak..betapa mudahnye minda kite ney di pengaruhi..hurmm..da bace entry tuu??..so, ape pendapat korang??..
wallahualam..
hanya Dia yang maha mengetahui setiap yang tersembunyi..

***************************************************

lepas bace entry tuu godek2 ag blog orang laen..then, aku terjumpa satu lagi kesah di sebalik iklan aidilfitri yang disiarkan di tv3 hari tuu..

memang aku ta sempat langsung nak tengok iklan ney..tao2 tyme tengok buletin utama die kate da tarik balek sebab iklan tuu mirip kepercayaan agama laen..bile tanye mak aku pon, mak aku ta pasan iklan yang mane..kat you tube pon tade..mereka da remove kott!

rupe2 nye, kat fb siap ade fanpage untuk tv3 remove iklan ney..dan bile bace entry ney, secara tak langsung aku da tahu kanape iklan tuu di tarik balek..dan aku telah bace kesemua 362 comments yang di tulis..perghhh!! masing2 komen bagai nak rak! macam2 perasa ade..manis, masin, pahit, kelat2 pon ade..masing2 keluarkan hujah kalah persidangan dewan rakyat! hahaha..memang mantap!

pape pon pada aku kesian sangat kat admin blog ney yg di condemn..beliau hanye menyampaikan sahaja..taley salah kan beliau 100% oke..sekarang u'oll bace dan buat penilaian sendiri...

Rasulullah S.A.W bersabda : "Barang siapa di antara kamu melihat berlakunya kemungkaran, maka hendaklah diubah dengan tangannya (kuasanya) dan sekiranya ia tidak mampu, maka hendaklah dengan lidahnya dan sekiranya dia tidak mampu, hendaklah diubah dengan hatinya (benci dengan hati) dan yang demikian itu adalah selemah-lemah iman." (Hadis riwayat Muslim).

oke, sampai sini dulu entry kali ney..yang penting tepuk dada tanyelah iman masing2..
ALLAHUAKBAR..


No comments: