Wednesday, November 10, 2010

berehat sebentar..!

alhamdulillah..da 2 paper aku lepas..ney boley di kategorikan sebagai zon selamat lagi..3 paper yang bakal menyusul lepas ney memang berada di zon bahaye dan kritikal..! kalo lah di buatnye otak aku ting tong tyme jawab paper2 yang akan datang ney, memang akan effect study aku sangat2..hua3..so, basha!! ^^

balek jepp exam ari ni..berfoye2 jap..taley bukak buku teros..rilex2 otak dengan tengok movie..cex2 dalam laptop tgok2 ade satu cite ney yang aku da ta engat bile mase ntah aku download..da ta engat da..so, layan jela..

tajuknye dumb and the dumber..aku pon ta tao cite ney maen ntah zaman bile..tapi, aku agak mao da sepuloh or lime belas taun lepas kot! sebabnye lagu n pakaian yang dorang gune macam klasik bagai..hehe..pape pon, terhibur laa jugak tengok cerita ney..

filem ney berkisarkan tentang sahabat karib lloyd dan harry yang sangat2 laa bo%$^ dan lembab..( tengok tajuk filem pon da tahu kan?..hahaha..)..kelakar!! dorang sanggup pergi ke Aspen semate-mate nak pulangkan briefcase perempuan cantek nama Mary yang tertinggal kat airport. sebabnye lloyd ney drivekan Mary dan Mary ney first sight love die laa kirenye..

dan macam2 perkara yang mereka tempohi sepanjang travelling dorang tuu..mase on the way tuu, tetibe mereka terbuka briefcase tuu n tanpa disangka sangka ade duet berjuta-juta juta juta lemonn..so, ape ag mereka enjoy laa gune duet..macam2 dorang beli..sewe hotel plak nak yang royal punye..pakaian pulak nak yang ala2 agogo tuu..bulu2 jepp banyak..tapi,still cari Mary sebab nak pulangkan briefcase semate-mate..! memang kelakar!!

bile da jumpe Mary barula dorang tahu yang duet tuu memang saje ditinggalkan oleh Mary sebagai duet tebusan husband die yang kena culik..rupe2 nye mase dorang amek briefcase tuu kat airport penjahat tuu da perasan dan dah follow dorang pon, tapi, dorang tuu yang ta sedar..siap dorang da racun2 orang tuu pastu larikan diri dengan bersalah tanpa tahu yang dorang tuu memang tak silap racun orang..

pape pon Mary ta salahkan dorang sebab duet tuu ag pon dorang yang tolong dapatkan balek husband Mary..memang lloyd kecewa giler bile tao pengarang jantung die da ade husband.. finally lepas sume case da selesai, dorang berdue pon balek ke rumah asal mereka kat mane nth..hahaha..aku pon da biol jap lepas tengok cite ney..(+_+)..



i can give them 4 out of 5 stars! clap clap clap...!! ^^

No comments: