Sunday, January 13, 2013

Langit tak selalunya cerah. kadang mendung dan hujan juga. sampai satu tahap boleh banjir.

Selalunya bila aku online facebook, page yang wajib dan mesti aku bukak adalah Dunia Kucing. Sebabnya, kat sini sangat ramai peminat-peminat tegar kucing yang post aksi-aksi comel si bulus dorang. Aksi si bulus duk makan, duk menggedik dan tak kurang jugak dengan aksi duk meneran. Yang ni memang tak senonoh. Haha.

Kadang-kadang ada jugak yang berkongsi masalah dan info-info pasal kucing. Memang sangat-sangat menarik. Nak nak lagi aku juga merupakan salah seorang peminat tegar si comel ni. Tapi hari ni, ada satu post dari ahli DK yang boleh buat aku mengucap panjang.

URGENT!!!!
saya memerlukan duit untuk rawatan kucing ini...saya dh bwk ke klinik td dn agk mhl la prubtn dia,dn setiap seminggu kmi kna pergi ambik ubt untuk dia...memandangkan saya pelajar, saya xcukup duit untuk rawatan ank kucing ini...jd saya mohon jasa baik smua untk bantu kucng ini... doktor mengatakan bonjolan dimata ank kucing ini akn jatuh,dan mata ye tidak boleh diselamatkan lagi...jika ada sebarang pertanyaan boleh hubungi husna di n0 0125396531 atau 0134409853

Mula-mula tuh steady lagi duk baca komen-komen ahli DK yang lain. Alhamdulillah sangat ramai orang-orang yang sudi membantu beliau untuk operate mata kucing ni. Dan tak kurang yang mendoakan yang terbaik untuk si comel. Sampailah aku terbaca komen yang ni, terus air mata mengalir laju tak berhenti. T_____T


Part yang jatuh tuh yang paling tak menahan. Sebabnya dulu pernah salah satu ikan yang kitorang bela mata dia jadi tersembul macam ni. Sampai satu tahap, memang sebelah mata dia tuh jatuh tergolek kat dasar akuarium. Sebab tuh ikan, so tak rasa apa-apa. Siap gelak kot time tuh. Memang jahat gila. Tak tahu kenapa rasa menda tuh kelakar.

Tapi, bila jadi kat kucing, hati aku jadi sayu. Mungkin sebab dia adalah binatang yang paling dekat dengan kita. Yang boleh makan dan tidur sebantal. Haiwan kesayangan baginda saw pulak tu. sobsob.

Semoga pemiliknya; cik husna tabah. Dan semoga si comel ni cepat sembuh dan mata boleh pulih seperti sedia kala. Sebabnya ada salah satu komen tuh cakap kalau selalu cuci dengan air suam, yang macam kerang kat mata tuh boleh kering. Insyaallah dengan izin-Nya juga. Tapi, kalau dengan hidup boleh buat dia menderita ada baiknya kalau dia pergi kan?


3 comments:

Rafiqa said...

cty...cianya tgk kt kucim nie....=(

pingu_kecik said...

kann. kalau lah dia terkuis mata die tuh. seriau molek. sobsob.

arasewel said...

Jenor.
Tak sangka ko suke miow gak.
aku suka miow sangat sangat!
Hmm, siannnya kat miow tu.
mesti saket

:(