Sunday, April 22, 2012

Piala Euro punya pasal

Di suatu petang yang hening dan mendamaikan, aku dengan adik lelaki aku tengah duduk lepak-lepak depan tv. Pada masa yang sama, kebetulan keluarlah iklan piala EURO. Tetiba adik aku bersuara.

'Kak, nanti EURO akak sokong mana?' tanya adik aku sungguh-sungguh. Serius mukanya sambil pandang tepat ke arah aku.

'Huh?, mestila sokong Messi. BARCELONA!' jawab aku dengan bersemangat sambil menggenggam tangan. Penuh yakin.

Tiba-tiba adik aku senyap. Dari riak mukanya tampak terkejut. 

Dua minit berselang, dia ketawa berdekah-dekah sambil tekan-tekan perutnya yang tegang urat.

Aku pulak blurr sehingga dia explain  balik 5 minit lepas tu. Lantas aku terus lari masuk bilik dan dia pun terus sambung gelak berdekah-dekah tanpa sebarang belas.

No comments: