Saturday, February 19, 2011

Manifestasi Cinta..

"Sekiranya anda mempercayai saya sebagai pemimpin anda dan boleh memimpin anda ke arah yang lebih baik, undilah saya. Saya berjanji akan cuba sedaya upaya saya untuk menerajui universiti ini ke arah salah sebuah institusi yang serba canggih lantas menjadikannya tersohor di mata dunia mahupun galaksi serta cakerawala dan bukannya untuk mendapatkan pangkat semata-mata!"

Oke, itu tipu! keh keh keh. Bapak hiperbola! Mesti sekarang ni pun kebanyakkan universiti dalam proses rombakkan semula Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) kan?. Ke kat u korang panggil ape?. Tak kisahlah asal kita merujuk kepada perkara yang sama. Kan kan. Haha.

Sumpah, kalau tidak kerana test2 yang datang menganggu waktu weekend aku, dah tentu2 aku antara orang yang akan turut terjerit-jerit ketika mendengar manifesto calon-calon yang bertanding. Yelah, mestilah nak kenal jugak antara calon-calon yang bertanding samada jenis yang muka-cakap-jer-lebih-tapi-kerja-tak-buat atau jenis muka-cakap-dan-amanah-mesti-laksanakan-sebab-dah-berjanji. Ohh, really adores this type of leader!

Ahh, ko! tau bergambar jer..

Macam mana pun, aku memang respek habis lah kepada semua calon yang begitu bersungguh-sungguh dalam merebut kerusi kerana korang memang sangat2 berani pada aku. Nak suruh aku naik atas stage dan bagi ucapan macam korang, sampai bila2 pun tak kot! Buat presentation depan kelas pun dah neves bagai ni kan pulak nak melaung-laung promote diri. SYABAS BETE!

perang poster..nampak tak nampak tak??

Jadi, jangan lupa jalankan tanggungjawab anda sebagai pengundi. Pengundi-pengundi tidak perlu berumur 21 tahun dan ke atas untuk melakukan proses buang undi tetapi cukuplah jika anda bergelar mahasiswa dan mahasiswi Universiti Malaysia Pahang yang ambil peduli dan cakna ke arah perubahan yang lebih baik=)

p/s: classmate aku masa kat sekolah dulu ambil calon. I am really proud of you dear!

p/s/s: ney first time aku edit gambar pakai picasa. Saja nak kasi tahu. Haha.

8 comments:

Nur Yana said...

kecik!!
apsal gmbr 1st muka u cam bulat sngt n nmpk cam ketot je? u kemekkan, rendahkan gambar ek? or u lebarkan gmbr? haha.. nmpk klakar la syggg.. panjangkan ckit.. haha.. n ayat xleh blah.. cakerawala bagai.. damn hiperbola betol.. haha!!

pingu_kecik said...

as: yeke yeke?..pic 1st tuu i mmg x edit pape kot. just ltk wtermark jer! wo wo wo *smbil kuis2 pasir ngan kaki..

p/s:gmbr tuu tipu! tipu! haha..

wannurafiyah said...

HAHAHA...HEBAT2..=)

Hashimanor said...

ct!nape tak amek calon
gerenti i org first undi
huahahahaha~

pingu_kecik said...

afi: tq2..janngan lupa undi saya oke! haha..

shima: haha..malas lah nk tunjuk bakat..nanti mesti tepilih jd YDP tros pemes plak! i low profile oke..
kah kah kah..

Tieah Madian said...

Nasib bak takde pape yg terjadi ek..
UMP kan? Owh, ade kawan blogger jadi petugas kat situ pagi tadi..


Entry Terbaru 1 : Calon Pilihanraya UM, Mastura Abu Bakar Hilang dan Telah Dijumpai
Entry Terbaru 2 : "Saya Mahu Karya Seni Dari Blog Fynn Jamal"
Entry Terbaru 3 : "Saya Mahu Ilmu Agama Dari Blog Ustaz Zaharuddin"

pingu_kecik said...

d_tieah: syukurlah tade jd kes pape mcm kat um tuu..tp, memang meriah giler..;)

aLieF si Muncung ManiS said...

hahahaha...baru perasan..blog kita mmg kembar la awak..kembar tak seiras..awak nama pingu kecik,,dan alief nama muncung manis..haha..